Wouw wat mooi is alles - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Noor Olthof - WaarBenJij.nu Wouw wat mooi is alles - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Noor Olthof - WaarBenJij.nu

Wouw wat mooi is alles

Door: Noor

Blijf op de hoogte en volg Noor

05 December 2007 | Nieuw Zeeland, Thames

Ja ja, al bijna anderhalve week zonder internet, heerlijk eigenlijk. Wel was het weer een weer met ongeloofelijk mooie en indrukwekkende belevenissen.

Vorige week zijn we vertrokken vanuit Kirikiri naar de Far North. Het idee om Cape Reinga te bekijken, het meest noordelijke puntje van Nieuw Zeeland.
Na een checkup van ons nieuwe huis en wat nieuwe koelvloeistof waren we op weg, een rit van ongeveer 250 kilometer. Nou klinkt dat niet heel ver, maar je moet je indenken dat de meeste snelwegen eigelijk een baans wegen zijn met een maximale snelheid van 100 km per uur. Die 100 km haal je alleen nooit omdat er altijd wel een bocht is of een bult om op te rijden, onze bolide doet dat geweldig met een gemiddelde snelheid van 70 km per uur...Dus na een rit van ongeveer 3 uur komen we bij Waitiki, de laatste stop voordat je naar het noordelijkste punt gaat over grind weggetjes. Tevens is dit de laatste plaats om te tanken, en wat denk je....., inderdaad de benzine was op, met een beetje geluk hadden ze dat weer op vrijdag ( het is nu woensdag) en anders is het dichts bijzijnde tankstation 40 km terug... Gelukkig hadden we nog genoeg brandstof en konden we met een gerust hart verder rijden.

Na nog ongeveer een uur over onverharde en gladde grindweggetjes rijden komen we aan bij onze camping voor de volgende dagen, een zgn DOC camping (Department o f Concervation)Dit betekend wel een toilet ( gat in de grond) en een koude douche. Maar ohh wat was het mooi daar, echt een stukje paradijs op aarde. We zaten aan een prachtige baai tussen de bergen. Dus na een snelle maaltijd blijkt het om half donker te zijn, en tevens een teken voor de meeste mensen ( er staan er wel 8) om te gaan slapen. Als ik rond een uur om 10 mijn bedje in duik, wordt ik naar een kwartier door Pim geroepen, de wolken zijn weggetrokken en voor ons is de mooiste sterrenhemel die ik ooit gezien heb, wat een uitzicht om mee in slaap te vallen....

De volgende dag gaan we beginnen aan een wandeling naar Cape Reinga. Een wandeling van 2,5 uur enkele weg. Op sommige stukken wel zwaar met hele steile stukken maar geweldig om zo naar het noordelijkste punt te lopen. Na een ruim uur lopen krijgen we onze eerste blik op de vuurtoren en tevens onze eerste blik op het samen komen van de Pacific Ocean en de Tasman Sea. Echt heel bijzonder om te zien. De beide zeeen hebben een andere stroming en die komen samen op het meerst noordelijke stuk NZ. Als we na 3 uur aankomen bij Cape Reinga, blijkt dat dit toch wel erg touristisch is en dat het er zwermt van de toeristen. De meeste in een tour en hebben maar een paar minuten om te genieten van dit bijzondere stukje NZ. Pim en ik hebben echter inmiddels wel trek en genieten van een lunch om vervolgens weer te beginnen aan onze terugtocht.

's avonds hebben we gegeten en worden we uitgenodigd door een paar Kiwi's om mee te gaan jagen...., zelf heb ik er niets mee, maar om nou alleen op de camping achter te blijven..., en wie weet komen nog wel een Kiwi tegen... Helaas voor mij geen kiwi gezien, wel wordt er op konijnen en vooral Possums gejaagt ( er schijnt een plaag te zijn). Toch heb ik er moeite mee en roep het liefst Run rabbit run, The mean man has got a gun!.. Ik weet me in te houden en de vangst van de dag is een haas, die vervolgens aan pim wordt gegeven. 4 konijnen en 5 possums. Ik moet zeggen niet helemaal mijn ding, maar goed wel weer iets wat we hebben meegemaakt.

De volgende dag gaan we op weg naar Rotourora, het vulkanische gebied van NZ. Om dat in een dag te rijden is niet te doen dus we blijven de nacht in Hamilton. De volgende dag rijden we door naar Rotourora, en wat inderdaad meteen opvalt is de lucht, door de zwavel ruikt het naar rotte eireren, maar gelukkig is het niet zo erg als we gedacht hadden.

Na zondag een heerlijke rustdag gehad te hebben en maandag weer wat inkopen gedaan te hebben, gaan we dinsdag dan echt te omgeving bekijken....,

Wat voor een moois we daar allemaal gezien hebben vertel ik de volgende keer want mijn tegoed is op..

Hopelijk lukt het dan ook om wat foto's te plaatsen.

Tot dan geniet van Sinterklaas avond en tot snel.

Liefs

Pim & Noor

  • 05 December 2007 - 09:00

    Anneke :

    Ziet er allemaal goed uit, dit verhaal! Vele indrukken.
    Geniet ervan, we spreken elkaar snel!
    Groetjes Anneke

  • 05 December 2007 - 09:35

    Betty:

    Nou,nou,wat een geweldige belevenissen!!!!Heinrich moet daar ook maar eens een keertje naar toe!!!!Hier alles o.k!!!vandaag komt de goede Heiligman bij Tomas en Wessel,nou ja ik bedoel z.n.knecht!!!!Wessel twijfelt nog,dus spannend!!!!Heel veel liefs van Heinrich en Betty!!!
    p.s. Was die haas te vreten??????..of hebben jullie hem netjes begraven????

  • 05 December 2007 - 09:37

    Thomas:

    Kijk, dit klinkt naar muziek! Het echte avondtuur; Noor achter de rabbits aan op het Noordelijkste puntje NZ !! Zie je het voor je ?! Nu de foto's nog...... Noor en Pim zet'em op en verover die Vulkanen !

  • 05 December 2007 - 10:02

    Laurien:

    He! Wat leuk om dit allemaal te lezen!
    Het klinkt ook allemaal super.
    Behalve die konijnenjacht dan..
    Ikzelf ben daar ook niet zo dol op.
    Maar toch goed dat je je hebt kunnen inhouden.;-)

    He geniet ervan! Ik lees jullie reis mee!

    Groetjes Laurien

  • 05 December 2007 - 10:21

    Lonneke:

    Hoi hoi,

    Wat een verhaal weer zeg, leuk geschreven ook, ik ga me er helemaal een beeld van maken. Behalve van die hazenjacht...mmmm....dat is minder...helemaal aangezien ik dol ben op konijnen, ook al zijn dit dan hazen, maar toch, ach ja, het hoort erbij. Mannen blijven toch jagers....zegt Guido altijd.

    Ik zie jullie ook al helemaal rondtoeren in die bolide van jullie. Geweldig zeg enne die sterrenhemel, vind ik altijd helemaal geweldig !

    Maar nu back to reality...zit hier op mijn werk, achter de pc...verschil moet er zijn ! Vanavond pakjesavond met kids, ook leuk.

    Hoe is het weer daar trouwens, ben ik heel benieuwd naar.

    Ik bel je binnenkort eventjes.

    Dikke knuffels, Lon, uiteraard ook voor de kale knikker...hihihi...

  • 05 December 2007 - 11:40

    Pa:

    Lieve Noor,
    Leuk weer voor even up to date te zijn voor wat betreft jullie avonturen en zeer verrassend dat ze jou hebben overgehaald mee te gaan jagen. Heeft Pim de haas tot een mooie wildschotel verwerkt ?(hij kan dat wel!) Verder fijn te lezen dat jullie zo genieten.
    Groeten aan Pim! Tot bellens.

  • 05 December 2007 - 16:57

    Frank En Margo:

    Heey Pim en Noor,

    Wat een super leuke verhalen(gebeurtenissen) allemaal zeg!! Veel plezier nog. We blijven jullie volgen.

    Liefs Frank & Margo

  • 05 December 2007 - 20:52

    Nelke:

    Dag Noor & Pim,
    shit, weer geen foto's ! ! ! !
    Ik wil ook zien wat jullie zien ! ! !
    Hoop op nog heel wat moois voor jullie.
    Volgens mij gaat dit wel goed komen...
    Scheurend met jullie busje door dit prachtige land.
    Heel veel plezier nog.
    Groetjes ook van Sint en Piet.

  • 06 December 2007 - 10:52

    Lot:

    Hallo Lieverds,

    Wat een mooie verhalen,zou wel in een doosje mee gewild hebben!
    Dit nemen ze jullie nooit meer af!
    Hier alles goed ,druk met de dieren,door de nattigheid veel werk aan de winkel,maar dat hoort erbij en ik geniet er nog elke dag van.
    Jos is even in Nederland,dus ik ga zo even iets leuks met hem doen.
    Tot de volgende keer,veel liefs,LOT

  • 06 December 2007 - 17:10

    Ilja:

    Hallo, daar aan de andere kant van de wereld. Het is elke keer weer een feest om jullie belevenissen te lezen. Ik volg ze trouw en ben stiekem een beetje jaloers! Geniet er lekker van en beleef mooie dingen! groeten Ilja

  • 07 December 2007 - 13:32

    Ria De Kock:

    Leuk verhaal,Noor!
    Hoe zou dat verschil in helderheid van de sterrenhemel komen in vergelijking met de onze, denk je?
    Geniet er maar van!
    Je tante Ria.

  • 07 December 2007 - 15:32

    Edith:

    Hai Noor, wat geweldig al die belevenissen. Als ik jouw verslagen lees word ik gewoon een beetje jaloers ;-)) Hopelijk maak je veel foto's zodat je alles vastlegt van deze bijzonder tijd. En hopelijk komen er snel wat foto's bij jouw verslag zodat we nog meer mee kunnen genieten. In jouw vorige verslag had je het over het zwemmen met dolfijnen, hebben jullie dat nog gedaan? Dat lijkt mij zo gaaf!

    Nou meid geniet geniet geniet! Maar zo te lezen doen jullie dat met volle teugen!

    veel liefs Edith x

  • 09 December 2007 - 12:52

    Hannie:

    IK WIL WEER TERUG !!!!!

  • 09 December 2007 - 14:17

    Pascal En Nicol:

    lees het wel weer jullie hebben het goed naar de zin daar alleen een gat in de grond en een koude douche zou ik wat minder vinden, maar ja dat zal ook wel weer wennen....

    groetjes pascal en nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noor

Op 7 november beginnen Pim en ik aan ons avontuur om Nieuw Zeeland en Austalie te gaan ontdekken. Via deze site willen wij jullie op de hoogte houden van onze reis. Kijk ook eens op de site van Pim: pim1977.waarbenjij.nu

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 15980

Voorgaande reizen:

07 November 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: