Wij zijn onderweg - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Noor Olthof - WaarBenJij.nu Wij zijn onderweg - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Noor Olthof - WaarBenJij.nu

Wij zijn onderweg

Door: Noor

Blijf op de hoogte en volg Noor

24 November 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ja ja we zijn nu echt onderweg. Na een week te hebben doorgebracht in Auckland zijn we afgelopen maandag echt begonnen aan het ontdekken van Nieuw Zeeland.
Na een wat onstuimige maandag ochtend, met veel op en neer gewandel naar de bank, hadden we eindelijk genoeg cashgeld verzameld om onze bolide op te halen. Pim heeft de auto opgehaald en rond het middag uur waren we eindelijk onderweg. Eerst nog even alle benodigdheden bij elkaar zoeken en kopen die horen bij het leven van een backpacker(wat dus eigenlijk een duur wordt is voor het leven op campings voor de duur van 6 maanden...:-)) Gelukkig hadden we collega's van Luc leren kennen en hadden zij nog een boel benodigdheden die van hun konden lenen de komende maanden. Na zelf nog een paar boodschappen gedaan te hebben en, niet geheel onbelangrijk, een slaapzak te hebben gescoord zijn we onderweg gegaan naar Kirikiri. We hadden in Auckland gehoord dat daar wel werk te vinden was, en het is ook nog eens centraal in de Northern Terratories.., dus dat lijkt ons een goede plek om even te bivakeren..

Nadat we de brug van Auckland over zijn, kan je eindelijk een beeld zien van Nieuw Zeeland zoals we dat kennen van films, reisprogramma's en boeken, namelijk Groen, mooi, ruim, afwisselend en gewoonweg indrukwekkend. Het is bijna niet in te denken hoeveel verschillende landschappen je tegenkomt op zo'n klein stukje land. Na een rit van een uur of 4 komen we aan op de plek van bestemming. Het is dan al half 9, dus even de camper (Ja ja zo klinkt het in ieder geval als een hele bolide...., de foto volgt asap..) in orde maken en dan spring ik mijn bed in aangezien ik een klein griepje onder de leden heb.

De voldende dag worden we wakker en schijnt de zon, het eerste wat we zien als we wakker worden is groene heuvels en eenden, die daarbij ook meteen fungeren als wekker, vanaf half 7 staan er een stel eenden om onze bus heen te kwaaken met de hoop op wat eten.., niets geven dus maar in de hoop dat het dan beter gaat. 's Middags is Pim de omgeving gaan bekennen, helaas ben was ik nog niet lekker in orde en blijf nog maar even op bed liggen.

Woensdag zijn we in de omgeving gaan rondrijden, en je wordt weer overweldigd door de geweldige natuur. Alles is groen en je kan vanaf veel plaatsen ook de oceaan bekijken. Na een rit van 2,5 uur weer terug op de camping waar we 's avonds heerlijk hebben gekookt, Nou ja Pim zorgt voor het eten en ik doe de afwas, een goede taakverdeling lijkt me zo...

Donderdag heeft Pim een baandje voor een dag, en wat wil het verhaal hij moet de hele dag onkruid wieden ha ha, zo zie je maar weer, soms kan je er echt niet omheen.
's Avonds kwamen we onze kamergenoten uit Auckland weer tegen op de camping, zij waren hier net aangekomen en nog op zoek naar een auto.

Gisteren zijn we, samen met de mensen die wij uit Auckland kennen op stap geweest, eerst naar de Rainbow falls geweest, een schitterende waterval, die is ontstaan toen ze hier begin 20e eeuw voor het eerste elektrischitijd wilde opwekken. Daarma zijn we doorgereden naar Puketi. een stukje tropisch regenwoud met daarin de voor Nieuw Zeeland bekende Kauri bomen. Dit zijn bomen die zo'n 4000 jaar oud kunnen worden en een stam omvang van 4 meter kunnen halen... Degene die wij hebben gezien was had een stam een doorsnee van ongeveer 2,5 meter. Toen we verder reden over een grind weg kregen we een lekke band, dus na wat hand en span diensten van Pim en Cristof konden we weer verder.
Bij de terugkomst in Kirikiri naar de garage en een nieuwe band op laten zetten, gelukkig is dat hier goedkoper dan in Nederland en 10 minuten later en 25 euro armer reden we weer door met een nieuwe band.

Vandaag zijn we op stap geweest naar Paihia en Russel 2 strand stadjes hier aan de kust. Leuk om te zien en rond te wandelen.., Ik kan begrijpen dat mensen hierheen verhuizen heel idilisch en alle aanwezig wat je kan wensen.

Gister avond begon het te regenen en dat is tot een uurtje geleden zo doorgegaan, gelukkig wordt er beter weer verwacht voor morgen want den morgen gaan we een boodtocht maken en als het meezit met dolfijnen zwemmen. Tevens is er een kans dat we walvissen en orca's tegen komen dus daar hopen we maar op.

Maandag en dinsdag hebben we een baantje met het schoonmaken van huizen. en woensdag gaan we verder naar het noordelijkste punt Cape Reinga, hier kan je de 2 oceaanen schijnbaar zien samenkomen. Daar zullen we 2 dagen blijven en dan zakken we weer af om de rest van het Noorden eiland te bekijken.

Nou jullie zijn weer even bij en we houden jullie op de hoogte!

Liefs Pim & Noor

• 24 November 2007 - 09:31

Lot:

Lieve Noor en Pim,
    Wat zullen jullie genieten van de mooie natuur,ben een beetje jaloers,dit neemt jullie niemand meer af!
    Mocht Pim bij terugkomst nog wat willen wieden,dan is hij bij deze van harte uitgenodigd in Drenthe,kan hij meteen aan de slag!
    Wat vervelend Noor ,dat je een beetje grieperig bent,ze hebben daar vast wel een sterk middel, dat je er weer snel bovenop bent.
    Probeer maar ergens paardenstallen te mesten en de urine lucht goed inademen,dat helpt echt!!!
    Zonder gekheid,komt alles lekker los van en knap je snel op.
    Tip van een oude tante ,die tussen de stront leeft!
    Hier is het top weer,lekker het zonnetje,echt genieten nu van de natuur,met de dieren.
    Ga zo even stallen mesten en dan rijden en doe dan maar net in gedachten,dat ik in Nieuw Zeeland aan het rijden ben.
    Bedankt voor het mooie verslag en in gedachten reis ik met jullie mee.
    Vele groeten en een dikke smakkert,LOT

• 24 November 2007 - 10:25

Lonneke:

Dag lieve Noor en Pim,

Wat leuk om zo met jullie mee te kunnen reizen!! Wat een ervaring, dit neemt jullie nooit meer iemand af!! Toch fijn Noor, een man mee. Banden plakken, koken..... heerlijk toch ;)!!

Geniet van alles wat op jullie pad komt en hou ons op de hoogte, hartstikke leuk om jullie zo te kunnen volgen. Hopelijk komen er snel wat foto'tjes bij,

Liefs Lonneke
    (het gaat prima boven t Moment hoor)

• 24 November 2007 - 10:28

Sven:

Leuk al jullie verhalen.Kunnen we heerlijk meegenieten! Wat kan de natuur indrukwekkend zijn he? Blijf gezond en geniet van alle bijzondere momenten!
    Liefs van ons uit het herftachtige Bemmel

• 24 November 2007 - 14:29

Betty:

hoi wereldreizigers!!Leuk verslag van jullie belevenissen!!!Hier is alles o.k.!!!!Pappa en Renske hebben straks een mooi concert weggegeven hier in de schuur!!!Ze gaan volgende week optreden (Groot Gala feest ) in Kleef!!!A.s.Maandag gaan Heinrich en ik met Pappa ,Pascal en Nicole eten bij Claudio!!!dan is het de 26 ste!!!!
    Wat lachen ,dat Pim de tuin heeft gewied!!!..Hele nieuwe ervaring voor hem, toch????Kan hij,wanneer hij weer thuis is ,bij de gemeente solliciteren!!!,aan werk geen gebrek!!!!
    Lieve schatten,let goed op jezelf en gebruik op tijd de DEET!!!!
    Liefs van Heinrich en Betty

• 24 November 2007 - 17:46

Pascal En Nicole:

leuk om te lezen hoe het gaat al spreken we elkaar gewoon over de telefoon. ben benieuwd naar de camper van jullie.
    vanavond treed ilse de lange op en nicole gaat met een collega van haar en dan met margo en de rest mee.
    Ik ga straks even naar rob toe met de honden. Voor de rest hebben we alles al aan de telefoon verteld.

groetjes pascal en nicole

• 25 November 2007 - 11:17

Pa:

Lieve Pim en Noor, fijn dat alles weer goed gaat met de gezondheid,dat voelt een stuk beter.Ook grappig dat Pim baantjes zoekt op therapeutische basis. Komt altijd weer van pas later.Ik begrijp uit jullie verslagen dat jullie in een qua natuur in een prachtig land zijn beland en jullie je de komende maand niet zullen vervelen.Ik bel dinsdagochtend jullie tijd even.
    liefs Pa.

• 25 November 2007 - 19:22

Riny:

Prachtig om jullie verhalen te lezen en zo in gedachten met jullie mee te reizen.
    Is het zwemmen met de dolfijnen goed bevallen? Maakte me een beetje zorgen omdat jij, Noor grieperig was (bent) . Maar je hebt alweer geweldige adviezen gehad niet? De paardestallen al gemest en lekker gesnoven? Laat Pim niet teveel klussen, want als hij het bijltje erbij neergooit ben jij aan de beurt!!!!!!!!!!!! Goede reis en heeeeel veeeel succes met jullie camper.Bedankt Noor voor je prachtige reisverslag, beterschap en heel veel backpacker - genot! Natuurlijk ook voor Pim.

• 26 November 2007 - 07:20

Anneke :

Hoi Pim en Noor,

Super om jullie verhalen te horen/zien, hopelijk heb je de tijd om alle indrukken in jullie op te nemen. Veel foto's nemen!
    Geniet ervan!
    Beterschap Noor. We spreken elkaar snel weer.

Groetjes Anneke

• 26 November 2007 - 21:33

Betty:

Wat leuk om effe te praten met elkaar!!!We hebben heerlijk gegeten bij Claudio!!pappa moet morgenochtend naar de radboud voor een vaatonderzoek!Zodra ik iets weet,mail ik jullie dat!!.......
    Ik denk ,dat het wel mee valt!!

Geniet van de dingen,die op je pad komen!
    Zoiets gebeurt maar een keer in je leven!
    Wie zegt dit????.....Een ouwe trut,die al 3 keer in Azie,geweest is!!!!.en gelijk,eigenlijk weer terug wilde.naar haar vertrouwde kerktorentje in Bemmel!!

Het is vrij koud weer hiero,m.n als ik mijn lieve hondje moet uitlaten!!

Maar ja....effe in het Frans""SOI""

Ben benieuwd naar jullie volgende belevenissen!!

Heel veel liefs van Heinrich en Betty

• 28 November 2007 - 21:55

Nelke:

ha Noor en Pim,
    Oh, wat zou ik graag die natuur willen zien en ruiken. ben hier het uitzicht op de snelweg en die uitlaatgassen wel een beetje beu. Wie weet, hoe herboren jullie wel niet terugkomen!
    Liefs Nelke