Schudden en beven.... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Noor Olthof - WaarBenJij.nu Schudden en beven.... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Noor Olthof - WaarBenJij.nu

Schudden en beven....

Door: Noor

Blijf op de hoogte en volg Noor

24 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi allemaal,

Het is weer eens tijd voor een berichtje uit het zonnige Nieuw Zeeland.

We begrijpen dat jullie inmiddels kunnen genieten van winters weer en dat sommige zich zelfs al op het ijs hebben gewaagd..

Nou het enige ijs dat wij hier zien is het ijs om in de koelbox te gooien..

Het is al weer even geleden dat we jullie een update hebben gegeven van onze belevenissen dus ik zal proberen jullie een beetje een beeld te geven van onze avonturen.

Na genoten te hebben van de gijsers in Routorura en kennis te hebben gemaakt met de prachige Maori cultuur zijn we daarna doorgereden naar he prachtige Corromendel. Een wederom super stukje Nieuw Zeeland waar we onze basis hadden bij een super leuk en gezellig hostel, enig minpuntje was dat de hond van het hostel onze camping plaats nog wel eens als toilet wilde gebruiken...

Helaas voor ons was het in de week in Corremondel niet echt mooi weer, er ging op dat moment een cycloon over Fiji waardoor het Noordereiland van NZ vooral slecht weer had. Gelukkig hebben nog wel een mooie wandeltocht gemaakt langs de Goldmine trail, en tijdens de wandeling scheen de zon. Na zo'n anderhalf uur berg op gelopen te hebben door een prachtig ruig gebied met een mooie snel stromende rivier een afgewisseld met een waterval hier en daar komen aan boven op de berg en blijkt dat we ergens toch een afslag gemist hebben.., boven op de berg zit een kwekerij waar je alleen met een afspaak terrecht kan en de enige weg terug is de weg die we ook gekomen zijn. Gelukkig is het zo'n mooi gebied dat dit geen straf is. Als we ongeveer halverwege de berg zijn komen we dieren afdrukken tegen in de natte modderige paden. Na wat foto's gemaakt te hebben met als referentie een aansteker naast de afdruk ( de afdruk is ongeveer 1,5 tot 2 keer zo groot) lopen we verder in de hoop nog meer sporen te vinden. Over een stuk van ongeveer 75 meter komen we her en der nog een afdruk tegen. Dus met de foto's in onze zak gaan we terug richting het hostel in de hoop er achter te komen waar deze afdrukken van zijn...
Eenmaal terug bij het hostel gaan we zitten met een drankje en komen we er ook heel snel achter waar de afdrukken van geweest moeten zijn...............; inderdaad van een een hele grootte ...........................................hond.. ha ha. Nou goed dat zijn dus zoal spannenende dingen die we meemaken.

De volgende dag is er een Christmas parade in de stad, maar tegen de tijd dat wij willen gaan kijken blijkt deze al afgelopen te zijn, gelukkig kunnen wij onverwacht genieten van een mooie dag en besluiten we de rest van de middag in een hangmat door te brengen. Het doel is de dag ernaar een wandeling te maken naar de zgn Pinnakels een prachtige wandeling wederom naar een uitkijkpunt waar je ook Auckland zou moeten kunnen zien.

Als we de volgende ochtend wakker worden blijkt dat het slechte weer van Fiji toch weer terug is en komt het echt met bakken naar beneden vallen. We besluiten dan ook maar een rondrit door de regio te maken. Hier komen we achter dat dit toch wel een heel mooi stuk NZ is dat we graag nog beter willen bekijken.

Helaas moeten de volgende dag wel verder want we gaan naar Hawkes Bay, naar een plaatsje dat Hastings heet. Dit gebied wordt ook wel de Fruit Bowl genoemd vanwege alle fuit boeren die in dit gebied zitten. Doel van ons bezoek aan Hawkes Bay is het zoeken naar een baantje voor een week of 2.
Nou wat blijkt..., werk in overvloed dus binnen een dag hebben werk via iemand die door het leven gaat met de naam Bubbly, (hij zal wel veel champange drinken...)Wel even wennen voor Pim en mij aangezien we allebei al een tijdje genieten van het luie leven en nog nooit ochtend mensen zijn geweest..., ja inderdaad we moeten vroeg op melden om half 7, aangezien het ook nog eens 25 minuten rijden is betekend dit dat wij om half 6 naast ons bed moeten staan..

We worden ingedeeld bij een appel boomgaard en mogen daar appels dunnen, dit om te zorgen dat er niet te veel fruit in de bomen zit en dat het fruit voldoende ruimte heeft om te groeien... (toch Heinrich....?)
We merken al snel dat we de enige backpackers zijn en dat er verder vooral locals aan het werk zijn om hier wat extra's voor de kerstdagen te verdienen.

Al met al een leuke manier om wat extra zak geld te verdienen en een beetje aan onze kleur te werken....(inmiddels zijn we niet meer te onderscheiden van een kiwi's).

Dit werk hebben we de afgelopen twee weken gedaan met een extra weekend tussendoor door dat we twee dagen met veel regen hebben gehad en dan wordt er niet gewerkt. Tijdens deze dagen hebben wij de omgeving bekeken, wat vooral betekend veel (wijn en andere fruit liqueren) proeverijen van deze en gene, heel vervelend allemaal dus.

Ook hebben we in Hastings onze eerste NZ aardbeving beleefd, en het was meteen ook een goede. Nou moet je weten dat er in NZ om de dag een aarbeving te voelen is, maar degene die afgelopen week plaatsvond is zelfs voor NZ begrippen een heftige. Een beving van 6.9 op de schaal van Richter. Het epicentrum 50 km voor de kust van Gisborn, 9 ongeveer 80 km noorderlijker dan Hastings.
In Gisborn was aanzienlijke schade, een aantal gebouwen ingestort, veel ramen en muren gescheurd en tevens nog even angst voor een Tsunami.
Waar wij zaten op de camping is verder gelukkig niets gebeurd en in Hastings zelf zijn alleen wat ramen gesneuveld.

Inmiddels zijn we gisteren vertrokken uit Hastings en naar het zuiden gerenden waar ons eindpunt was de hoofdstad van NZ, Wellinton. En aangezien het bijna kerst is hebben we beloten een beetje in luxe te leven, dat betekend dat we de komende week doorbrengen in een Hostel, slapen in een echt bed, en een kamer hebben met douche en toilet.... Ohh wat is dat genieten.

Wellington is echt een leuke stad met een leuke sfeer. Wellingon wordt ook wel de Windy City genoemd er daar is dan ook niets aan gelogen... Het waait hier zoals het in Nederland kan doen met een flinke herfststorm..., kortom wij gaan lekker uitwaaien de komende dagen voordat we het weekend toch weer terg gaan naar Corromendel, waar we oud en nieuw op het strand gaan vieren...

Voor nu wil ik jullie vast een hele fijne kerst en ook al vast al het goeds voor 2008 wensen!!! Maak er wat moois van, doen wij ook...:-))

Tot ons volgende berricht, tot 2008
Liefs Pim & Noor

• 24 December 2007 - 10:02

Lot:

hallo Schatjes,
    Noor je moet echt verslaggeefster worden bij een of ander T.V.station,je kunt het zo mooi verwoorden,dat je eigen inbeelding zo echt word,dat je het ziet!!
    Ik ben trots op jullie!
    Ga nu nog even de laatste inkopen doen voor de Kerst,krijg visite ,Klaar die is jarig en haar verloofde en Aat de vrouw waar we deze boerderij van gekocht hebben,dus,druk,druk,maar wel gezellig!
    Ik wens jullie ook hele fijne Kerstdagen en een GOED en GEZOND 2008 toe,ook namens Han.
    Vele dikke smakzoenen van hier XXXXXX
    Lot

• 26 December 2007 - 15:05

Lon:

Wat een superverhaal weer, maargoed, veel had je me ook verteld aan de telefoon. Kijk alweer uit naar het volgende verslag en het volgende telefoongesprek ! Maar dat wordt niet eerder dan 2008, goede reis alvast naar Fiji !

Dikke kus voor jullie allebei vanuit Zevenaar. (Do,Lon,Sem en Lynn)

• 26 December 2007 - 15:26

Riny:

Hallo lieve mensen,
    Het is hier tweede kerstdag en ik heb net jullie belevenissen gelezen, maar schrik toch wel even van die aardbevingen! Wist niet dat die daar zoveel voorkwamen. Gelukkig maken jullie het goed en zijn er ook veel mooie dingen. Wens jullie succes met de appels en een prachtige en gezellige jaarwisseling op het strand. Genieten!!! Een deel van jullie tocht is toch nog snel voorbij gegaan en we beginnen zo aan een nieuw jaar 2008.
    Voor dit jaar wens ik jullie alle goeds, veel reisplezier, leven we met jullie mee,
    maar genieten ook alvast een beetje.... waarvan??? Er zijn heel zeker mensen die uitkijken en blij zijn dat begin 2008 ook het jaar is wanneer we jullie weer in onze armen kunnen sluiten! Fijne jaarwisseling en lieve groetjes van Riny.

• 27 December 2007 - 11:49

Pa:

Hallo lieverds,Blij weer een mooi verslag te lezen over julle avonturen.
    Mooi dat jullie het zo naar de zin hebben daar en je kunnen verheugen op een wel heel byzondere manier van oud en nieuw vieren. Nu alvast een mooie jaarwisseling gewenst maar we hebben nog wel even telefonisch kontakt voor die tijd.De Kerstdagen ben ik zeer verwend doorgekomen zowel bij de ouders van Nicole als bij Jan en Margrit en nu maar weer afwachten wat 2008 gaat brengen.
    We spreken elkaar snel.

Liefs Pa.